19 Feb 2009

hvad skal jeg blogge om i dag?

Jeg sidder her, alene hjemme med fjernsynet kørende, og vil gerne skrive et blogindlæg. Jeg har siddet og tænkt på gode titler. Citater fra Macbeth, som jeg læser i min vejleders klasse for tiden. 'Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow.' (det kunne være om personalefesten i morgen, men det er ikke interessant på sådan en faglig blog) 'Fill me from the crown to the toe, top-full of direst cruelty' (så ond en lærerinde er jeg jo heller ikke) 'Come ye spirits, un-sex me here!' (Nej, det vil jeg jo faktisk ikke, at de gør!!) Jeg kunne jo også bare skrive om, hvor fantastisk det har været at se min vejleder undervise i Shakespeare, og hvordan jeg står og citerer Lady Macbeth i badet om morgenen. Og hvordan jeg bliver virkelig sur og skuffet og fornærmet og vred når Darcy siger, at han ville kede sig bravt i samme timer. Det ved han jo ikke en skid om, vel?!

Jeg kunne også lave en overskrift som web-spasser, part II og skrive om, hvordan Gøgleren var her og hjalp mig med hjemmesiden. Han brugte ca. 15 ord i minuttet, som jeg ikke kendte: (og her prøver jeg at komme i tanke om nogle af dem, men de er af gode grunde smuttet igen...) Til gengæld kunne jeg så instruere ham i Mac: 'For satan, hvor forsvandt vinduet nu hen?' Siden er langt fra færdig, og jeg må indse - eller rettere sagt: Jeg er blevet mindet om, hvor dårlig jeg er til at beslutte mig om de mindste detaljer:

Gøgleren: HVordan vil du gerne have at den ser ud?
Mig: øh.... Det ved jeg ikke...
Gøgleren: OK, jeg ville vælge den her, hvis jeg var dig.
Mig: Jeps, så snupper vi den!

Men jeg kan alligevel ikke helt finde ud af, hvad denne post skal være om - og det er en dårlig ide at arbejde i elocutio-fasen inden man overhovedet ved, om man har noget at sige. Så: God weekend, når I når til den!

No comments: