Logbog
Det anbefales tillige, at kandidaten udarbejder en logbog. Logbogens indhold kan i vid udstrækning være det samme som portfolioens indhold, men med kandidatens tilføjelser af mere subjektiv karakter. Dvs. tanker, personlige reaktioner og overvejelser, som opøvelsen i den professionelle gerning giver anledning til, lige som den er velegnet til for kandidaten selv at fastholde umiddelbare reaktioner på den evaluering, kandidaten modtager i forbindelse med undervisningen, under vejledningen og på konferencer og kurser. (Min fremhævelse)
Ja, ja, citatet er alt for langt, jeg ved det godt. Men jeg blev bare så glad over allerede at være i gang med et af næste års (overskuds-)projekter. En logbog, hvor jeg på subjektiv vis overvejer mit levebrød.
Som nu i dag, hvor jeg faktisk er en lillebittesmule nervøs - eller nå nej, jeg er bare spændt - på de første 11 eksamener i morgen. Kan jeg nu stille de rigtige, relevante spørgsmål? Kan jeg huske al formalia? Hvad nu hvis de spørger mig om et ord, jeg ikke lige har fået slået op? Hvis de referer til en tekst, som jeg pludselig ikke kan huske. Hmm, har jeg ikke følt sådan her før...? Ah, bien sur, sådan var det jo også at være studerende... Så da min ERFA-repræsentant på Rådhuset sagde Husk nu at nyde, at vi ikke skal til eksamen i går, da vi solede på Borups Plads, kunne jeg ikke helt læne mig tilbage i fletstolen og nyde søndagens soldisede døs. Til gengæld bliver det garanteret sjovt i morgen!
Fru Green har opfordret mig til at deltage i en tag-leg, og det gør jeg gerne!
Opgaven lyder:
1. Pick up the nearest book.2. Open on page 123.
3. Find the fifth sentence.
4. Post the next three sentences.
5. Tag five people, and acknowledge who tagged you.
Det er jo lige noget for en engelsklærer. Lige nu flyder mit skrivebord med eksamensbøger, så jeg har valgt den lystlæsning, jeg har gang i for tiden. Det er faktisk en af mine absolutte roman-favoritter; mon ikke, den ligefrem er på top 3?
"Nobody has any right--except children, perhaps--and even then, it seems to me--or it did seem--" She felt that her speech was voicing the incoherency of her thoughts, and stopped abrubtly.
"The trouble is," sighed the Doctor, grasping her meaning intuitively, "that youth is given up to illusions. It seems to be a provision of Nature; a decoy to secure mothers for the race. And Nature takes no account of moral consequences, or arbitrary conditions which we create, and which we feel obliged to maintain at any cost."
Argh, det var måske fire, men jeg skulle lige have det sidste med, synes jeg... Det var fra Kate Chopins The Awakening.
Nu er det så min tur til at tagge fem nye - åh, det er kædedelen af dette, jeg ikke bryder mig om. Men kan jeg opfordre nogle af mine faste læsere til at skrive deres citater herinde? Så Gøgleren, DPU-retorikeren (vist nok også kaldtet specialeskribent nr. 1), Mutti, min agent og Mr. Darcy er hermed opfordret til at lege med. I ved godt selv hvem I er... (ik'?)
1 comment:
He could not remember what happened to the protagonist, but the story left him feeling shocked and uneasy.
At the time, he was still a child and did not have any really wicked thoughts, but he couldn't help feeling scared, although of what he had no idea. As he became an adult, such feelings gradually paled into oblivion; he already had hopes of becoming a new person and moreover, of living a peaceful life in which he would be able to sleep soundly, without nightmares.
from: Gao Xingjian - One Man's Bible
Post a Comment